Welke alcohol is het beste voor een muizenemmer met alcohol?

Ik heb sinds kort onuitgenodigd muizen bezoek. Ik ben erg angstig voor muizen en ik wil er zo snel mogelijk vanaf . Ook heb ik een muizen bestrijder laten komen maar hebben ze tot nu ook niet op muizenvallen gereageerd die ik eerder heb neergezet. Nu heb ik een emmer met looplat besteld, maar moeten de muizen ook ver uitgezet worden , omdat ze anders snel terug komen. Nu heb ik gelezen dat je water met alcohol kunt gebruiken om de beestjes te laten verdrinken , zodat ze zo min mogelijk lijden.(circa anderhalve minuut) Welk soort alcohol kan ik hier het beste voor gebruiken ? Zou bijvoorbeeld spiritus hiervoor ook helpen ?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
in: Dieren
2.6K
TurfGraver
een jaar geleden
Waarom verdrinken?
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Heb zelf vangkooien. Die werken over het algemeen prima. Heb een paar soorten maar die van Wonact een paar gevangen.
Z512099
een jaar geleden
Het moet weeral dood.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Ik hou er zeker niet van , maar een muis weet vrijwel altijd na vrijlating de weg naar huis. Helaas ben ik niet in de mogelijkheid de beestjes ver uit te zetten en ook al je ze vangt ervaren zij heel veel paniek en stress door gevangenschap . De muizenklem is dan nog denk ik het beste optie der opties, omdat het in een keer klaar is. Alleen laten ze zich niet makkelijk vangen en weten ze die tot nu toe te vermijden. Muizenoverlast is echt een groot probleem.
Utrecht
een jaar geleden
Spiritus kan, maar ruikt erg sterk. Mogelijk schrikt dit de muizen af. Wellicht is brandalcohol te gebruiken.
HeerVoldemort
een jaar geleden
@Tamara079 ooit eens een halfdode gedeeltelijk doorgehakte muis uit een klem gehaald? Vies en zielig. Ik heb gewoon een normale emmer neergezet, daar een mezenbol in gedaan. Plankje ertegenaan...2 uur later muis in de emmer. Geen dure emmer met vakje of trapje een gewone emmer is te hoog en te glad voor muizen om zelf uit te klimmen. Ben naar de overkant van de rivier gereden (woonde toen in Rhenen) heb ze daar losgelaten.

Antwoorden (1)

Elke vorm van alcohol werkt. Maar alcohol vervliegt ook snel als je het bij voorbaat in de emmer doet. Zoete alcoholische dranken kunnen de muizen aantrekken, maar spiritus zou ze juist kunnen verjagen. Bovendien is voor jezelf de geur van spiritus ook niet heel aangenaam.

Ik zou de emmer neerzetten met lokvoer, zonder water. Pas als er een muis in is gevallen voeg je water en alcohol toe aan de emmer. Als je dat buiten doet, heb je ook zelf geen last van de spiritusgeur in huis.

Je kunt ook bier gebruiken (veel bier, weinig water) of een scheut wodka bij het water, maar spiritus is veruit de goedkoopste optie.
een jaar geleden
Z512099
een jaar geleden
Na een flinke portie lijden moet het dus dood.