Kitten krijgt niks begraven in kattenbak, hoe komt dat?

Hallo allemaal, mijn kitten van nu 6 maanden doet heel erg der best der plas of poep te begraven, maar het lukt haar niet.
Ze gaat tekeer als een malle, maar graaft aan de zijkant (wand) van de kattenbak. (Meestal gaat der zusje het daarna voor haar doen).
Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen?
Ze werd geboren bij een vriend van mij en na een week zei ik, heb je ze al gewogen.
Uhhh nee, zei hij het gaat altijd goed.
Dit is al het 7e nestje, en als ze dood gaan is het zo.

Ze woog na 1 week 80 gram, terwijl haar broertjes en zusjes bijna op 200 zaten. (Dubbele van het geboortegewicht).
Ik heb hem toen geadviseerd om bij te voeren met de fles en dit goed in de gaten te houden.
Uiteindelijk heb ik haar meegenomen omdat ze niet lekker ging en hij niet zijn best deed voor mijn gevoel.

Ze lag ook heel lang te zuigen bij der moeder maar kreeg er niks uit.
Iedereen vertelde mij dat ze in der hoofd niet goed was door wat er is gebeurd in haar eerste weken.

Zou het hierdoor kunnen komen?
Dierenarts zegt dat ze er gezond uitziet.
Ik heb 2 kittens en 3 kattenbakken staan en schep hem meerdere keren per dag uit.
Ze wil ook regelmatig in de bench van de hondjes plassen.
Het verhaal gaat om de donkere kitten op de foto, de andere is haar zusje.

Hebben jullie tips?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Dieren
1.4K

Antwoorden (1)

Allereerst: zo triest dat mensen met dieren omgaan zoals je vriend doet.
Fijn dat je je over dit diertje en haar zusje hebt ontfermd.

Het zou kunnen dat ze door haar slechte start ook mentaal iets is achtergebleven, maar dat hoeft niet zo te zijn.
Elders plassen, en graven over de wanden van de bak, kan er ook op duiden dat je katje niet tevreden is over de bak op zich. (Wel ben ik benieuwd of haar urine is gecontroleerd?)
Katten hebben het liefst een recht ruime bak waar ze goed in kunnen keren en draaien, zonder klep. Liefst gevuld met fijn grit zonder toegevoegde geurstoffen. Misschien dat hier de oplossing in ligt. Succes!
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Hallo, dankjewel voor je reactie.
Ik
Heb juist 1 hele grote kattenbak, maar de bodem hiervan loopt wel iets rond.
De andere is iets kleiner en is wel recht. Ik heb haar urine nog niet na laten kijken nee, daar heb ik nog niet eerder aan gedacht eigenlijk.
De klep zal ik ook eens proberen eruit te laten.
Dankjewel voor je tips
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
2 grote kattenbakken trouwens en 1 kleinere.