Dat is nou een Buxusmot. Vorig jaar (of is dat al weer twee jaar geleden?) hoorden we over de vele rupsen die zich tegoed deden aan buxushagen die dat niet overleefden. Deze vlinder komt daar uiteindelijk uit tevoorschijn.
De buxusmot is een nachtvlinder die soms ook overdag waar te nemen is. Ze behoren tot de familie van de grasmotten.

Hun Latijnse naam is Cydalima perspectalis, Van oorsprong komen ze niet in ons land voor, ze stammen uit Azië (Japan, Zuid-Korea, China) en zijn vermoedelijk in 2007 in Europa geïntroduceerd via de import van buxus uit Azië. Nu is het een zogenoemde invasieve exoot.
Toegevoegd op 25 augustus 2020 22:17: tekst
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dank je wel voor dit antwoord. An sich vond ik het wel een heel mooi vlindertje. Maar nu weet ik dus ook wie de haag bij de buren aanvreet! Haha!