Wat zijn dit voor beestjes?

Hoi ik en mijn vriend hebben al maanden lang last van jeukende bultjes en sinds een paar dagen heb ik ze ontdekt. Er liep er 1 over mijn telefoon scherm.
En nu zit ik aan mijn keukentafel en heb er al 4 gevangen die over mijn huid heen liepen...
Ik heb thuis 1 hond en aquariums, 4 vogels en 2 slangen en 2 vogelspinnen.
De beestjes zijn zo klein als een zandkorrel.
Meestal heb ik er last van als ik op de bank lig dat is een leren bank met een dekentje en 2 kussens liggen erop.
In bed heb ik er minder last van dus ik denk niet aan bedwantsen eerlijk gezegd.
Heb 1 foto erbij geplaatst, hier zit het beestje op een keuken rol je ziet de gaatjes erin zo klein zijn ze.
Heb er erg jeukende bultjes van soms 1 soms 3 bij elkaar zowel op armen benen af en toe bovenbenen eigenlijk bijna overal.
Ze lijken op muggenbultjes maar heb nog geen mug horen zoemen.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Dieren
1.8K
Utrecht
4 jaar geleden
vlooien?
(van de hond en vogels)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Heb nog een foto kunnen maken. Hier zit het beestje op een keukenrol je ziet die gaatjes ervan zo klein zijn ze. Ze springen niet en vliegen ook niet. Misschien babys ervan ik weet het niet.

Antwoorden (1)

Vogelmijt, Ornithonyssus bursa.

Opvallend is dat hij zich vooral in het voorjaar en het begin van de zomer laat zien. Kan hij niet aan eten komen in vogelnesten, dan dringt ie huizen binnen en valt mensen lastig om bij hen bloed te zuigen. En veel mensen krijgen daar allergische reacties door in de vorm van jeukende rode vlekken op de huid.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Goed gevonden!
+
Computoon
4 jaar geleden
Amadea vindt alles. Ik verbaas me er regelmatig over :-)
Thecis
4 jaar geleden
+ voor het antwoord
En helemaal met Computoon eens.