Eend broedt in bloempot op tuintafel. Kuikens straks er wel af, maar niet meer erop. Probleem?

Heb al gedacht om een soort loopplank te maken. maar gaan ze die wel gebruiken? Of komen moeder en kuikens dan niet meer terug naar dat nest?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Dieren
1.6K
ronron1212
4 jaar geleden
http://www.euronet.nl/~igorm/Eendengrootbrengen/page31/page31.html

Antwoorden (1)

Eendenpulletjes zijn nestvlieders en komen na uitkomen niet meer terug op het nest. Voor verdere verzorging zie de reactie van ronron1212
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hartelijk dank voor uw reactie.
Maar het artikel van ronron1212 heeft het over zes weken, voordat ze vertrekken. Of begrijp ik het niet goed? Vriendelijke groet
Stanislaus
Rieneke1
4 jaar geleden
Ze komen uit en verlaten het nest, maar pas na een maand of twee zijn hun vleugels min of meer ontwikkeld en zijn ze klaar om hun eigen gang te gaan.