Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een pot zonder platte bovenkant hermetisch afdichten met preparaat erin?

Ik heb een pot die wel afgedicht kan worden, zonder platte bovenkant, die ik hermetisch wil afdichten. Dit is omdat er een preparaat met sterk water in zit. Hoe kan ik dat het beste doen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Dieren
1.8K
jc54
4 jaar geleden
Om hier een antwoord op te geven, zou het handig zijn als je een foto plaatst van die pot, dan kunnen wij ons er een beter beeld van vormen.
Abcde
4 jaar geleden
Met een ballon?
https://www.bekijkdezevideo.nl/video/13297/4-situaties-waarin-ballonnen-heel-handig-kunnen-zijn

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Aan de foto te zien heeft de deksel een "verticale" en geslepen zijkant. Je kan die zijkant van de deksel omwoelen met TEFLON-tape. Deze tape kan je heel goed strak oprollen om de deksel. Als je zo ver gaat met de tape, dat de deksel nèt even niet vanzelf past kan je hem goed aanduwen, want de tape is erg plastisch en sluit dan hermetisch af. Deze tape wordt vooral verkocht als gas-afdichtingstape, maar werkt ook perfect bij vloeistoffen. Je kan hem kopen bij elke doe-het-zelf-zaak en vind je bij de loodgieterspullen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding