Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Van welk dier zijn deze keuteltjes?

Ik heb na het ophogen van mijn tuin hier en daar nog wat zand liggen. Op dit zand liggen nu elke keer hoopjes/keuteltjes. Het lijken op konijnenkeuteltjes, maar dan veel kleiner.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Dieren
6.6K
Z512099
4 jaar geleden
Vermoedelijk van een eekhoorn.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Volgens mij van een hamster( kan ook iets anders zijn ik kon er geen reactie van maken door de foto
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Mogelijk van een konijntje maar ook een hamster is niet uitgesloten. Zo zijn er ook kleine konijntjes met kleine keuteltjes.

Konijnen hebben 2 soorten keutels: gewone en blinde darm keutels.
*Gewone keutels, deze zijn groot, stevig van vorm en licht van kleur. Het is normaal als je die in grote hoeveelheden ziet liggen.
*Blindedarmkeutels, zijn klein, zacht en donker van kleur. Als het goed is zie je deze keutels niet. Ze worden gelijk opgegeten.
Indien het konijn teveel konijnenvoer (biks, korrels) krijgt, krijgt het dermate veel energie binnen dat het zijn eigen poep niet meer zal opeten! De caecum keutels zitten dan aan de kont geplakt en er wordt ten onrechte gedacht aan een probleem met de ontlasting terwijl het een voedingsprobleem is. Lees bij het hoofdstuk voeding over de juiste hoeveelheid en het goede soort voer.*
(Lees meer...)
Toegevoegd op 21 augustus 2019 11:41: afbeelding
Plaatje bij antwoord
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding