Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn eend moet over 2 dagen al uitkomen maar er zitten nog allemaal aders in het ei. Klopt dat?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Dieren
3.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als je goed let op kuikentjes die nét uit een ei zijn gekropen zal je zien, dat ze veel dikke en blauwige aders hebben onder hun nog kale huid. Ze worden snel onzichtbaar als het dons droog wordt. Het is dus heel normaal wat je ziet voor alle héél jonge vogels (vogels, kippen, eenden en alles wat uit een ei komt)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt voor uw antwoord, maar je ziet de aders helemaal op het schaal aan de binnenkant. En niet op het dierjte zelf. En meestal is het ei de laatste paar dagen helema zwart. Maar nu zie ik nog aders. En ik maak me daar een beetje zorgen over!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@FemkeEi
Houd het ei eens voor een lamp en kijk of je silhouetten van het snaveltje en pootjes ziet.
Zo niet dan moet je je misschien wel zorgen maken. Toch gewoon warm (laten) houden en nog een paar dagen wachten.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding