Ziet een hond het verschil van een lamp?

Ziet een hond het verschil als ik in het donker een lamp aan doe, dat het lichter wordt? De ogen verstellen wel, maar is er een echte bewustwording/waarneming ?

4 jaar geleden
in: Dieren
1.5K
Ivana
4 jaar geleden
Hoort bij de normale indrukken die een hond verwerkt en herkent. Reuk, gezicht, gehoor, gevoel.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
De waarneming is dat hij je het licht ziet aandoen, hij denkt daarbij niet, oh wat gezellig, of hè hè eindelijk licht...
Antoni
3 jaar geleden
Een hond zal het zeker merken, maar laat zich veel meer dan mensen leiden door wat hij ruikt. Geur is voor een hond veel belangrijker dan licht. De neus van honden is immers vele malen beter ontwikkeld dan die van mensen.

Antwoorden (1)

Een hond zal dat wel zien ja, net als ons, ziet hij alles door licht. Dus een verschil in licht zou de hond wel merken ja.