Is er iets te doen tegen de ziekte van mijn lammetje?

Ik weet niet welke ziekte hij heeft maar dit heeft hij:
-hij ligt en kan/wil niet staan
-ademt hevig
-klinkt of hij ernstig verkouden is in de keel, alsof die verstopt zit
- ademt het ene moment een paar keer zwaar, dan even niet (niet hoorbaar of totaal niet) en dan ademt hij weer zwaar
-bij optillen van het hoofd is de zijkant waar hij op ligt helemaal nat
-trilt
-hij is wat koud
-hij heeft dit sinds vanochtend

5 jaar geleden
in: Dieren
1.5K
Ritsuka
5 jaar geleden
Daar zijn dierenartsen voor..
Rieneke1
5 jaar geleden
Bel ajb nu direct een veearts/dierenarts als je dat nog niet gedaan hebt.
Je had vanochtend meteen moeten bellen, dat soort jonge diertjes zijn zo kwetsbaar.
Wat moet je met een lammetje als je het diertje geen medische zorg geeft?
Ik hoop dat het nog niet te laat is.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
DIERENARTS!!!’
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Waarom heb je de dierenarts niet gebeld? Dat had je allang moeten doen.
Anoniemnxwl
5 jaar geleden
Mijn vader is het er niet mee eens om een specialist te bellen omdat ze te duur zijn.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Anoniemnxwl: dan moet je de dierenbescherming bellen of dierenpolitie. Je vader zorgt dus niet goed voor de dieren en is totaal niet begaan met dierenwelzijn! Misschien bellen buren dan wel een keertje. Duur hoor, boetes van de dierenpolitie..
Ritsuka
5 jaar geleden
Leeft het lammetje nog? Het is nu een dag later, ik hoop dat hij al medische zorg heeft gehad.
Bij het houden vsn dieren hoort dit erbij, zeggen dat het 'te duur' is, en een dier onnodig laten lijden, is dierenmishandeling.
Anoniemnxwl
5 jaar geleden
Hij leeft nog en is bijna helemaal opgeknapt. Hij is nog wat kreupel maar dat gaat met het uur beter en langzaam aan drinkt hij weer bij het schaap. Heb mijn vader geen veearts kunnen laten bellen, dus heb ik de buurman gevraagd om hem penicilline in te spuiten. heeft hij nu 2 keer gedaan en het diertje rende vanmiddag in het weiland alweer achter z'n vriendjes aan.

Antwoorden (1)

Ik zou er als de raphazen een dierenarts bij halen.
Als ik je verhaal zo lees is de kans groot dat-ie anders dood is morgen.
5 jaar geleden
Anoniemnxwl
5 jaar geleden
Dierenarts was te duur volgens de eigenaar. Ik heb hem wat melk met de fles gegeven en de buurman heeft hem een penicillinespuit gegeven en de volgende dag had hij zijn kop alweer omhoog. Na de 2e spuit (5 spuiten 1 per dag) liep hij alweer in het weiland. Nu is hij weer aan het spelen met z'n vriendjes.