Wat voor dier is dit?

Hoi,
Ik was een tijd geleden in Indonesië en zag dat iemand deze dier als een huisdier heeft en achter op zijn motor had. Nu vraag ik me af, wat voor dier is dit?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!

Bedankt!

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Dieren
1.4K
Antoni
5 jaar geleden
Een marter, een wezel of een bunzing. Ik vermoed dat het antwoord ergens in die categorie dieren gevonden zal moeten worden.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Heb alle drie al eerder bekeken... hij zit er niet tussen. het dier hierboven is velen malen groter en heeft een langere staart.
Antoni
5 jaar geleden
Als het geen marterachtige is, is het misschien een wasbeerachtige. Zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Kleine_beren.
Antoni
5 jaar geleden
Mooi dat er inmiddels een antwoord is gevonden! Het is dus toch ook geen wasbeerachtige. Jammer dat ik het mis had!

Antwoorden (1)

Eindelijk gevonden! Het is een dier uit de familie van de civetkatachtigen: een gemaskerde palmcivet, Paguma larvata annectens.
--------------------------------------------------
Het blijkt toch nog niet volledig correct. De geheel juiste naam is Sumatraanse gemaskerde palmcivet, Paguma larvata leucomystax.
Toegevoegd op 17 mei 2018 12:44: tekst
Plaatje bij antwoord
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hi Amadea, Bedankt voor je reactie en het helpen. Wat grappig ik heb 'm net (ongeveer 15 minuutjes) geleden ook gevonden haha!
Hij heet Witsnorpalmroller in het Nederlands. Ik wil je héél erg bedanken voor je hulp!
Amadea
5 jaar geleden
Een witsnorpalmroller is er naaste familie van, maar die ziet er toch anders uit.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Aah ja, klopt! Ik zie nu het verschil. Dankje!