Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom sterft de witte neushoorn uit?

Ik lees net dat de laatste mannelijke witte neushoorn is overleden. Kan het sperma niet bewaard worden om een vrouwtje te bevruchten?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Dieren
1.3K
Z512099
6 jaar geleden
Troost u, met de zuidelijke gaat het beter.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Jaa ik heb het gelezen, echt heel triest:'(
Daar dacht ik ook aan: waarom worden die vrouwtjes dan niet bevrucht? Dit lijkt makkelijk om te doen, maar blijkbaar zijn de vrouwtjes te oud om nog bevrucht te worden. Dit is wegens de leeftijd dus niet mogelijk. Met de vrouwtjes zal de noordelijke witte neushoorn dus echt helemaal uitsterven... :'(((

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat gebeurt ook, zie bijgaand artikel. De laatste twee nog levende vrouwtjes zijn echter de dochter en kleindochter van het overleden mannetje, dus men gebruikt daarvoor al eerder ingevroren sperma van andere overleden mannetjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Z512099
6 jaar geleden
Je geeft geen antwoord op de hoofdvraag: waarom sterft hij uit ?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik kan daar ook geen antwoord op geven, want het is helemaal niet zeker dat hij uitsterft; dat had je in het artikel kunnen lezen. De kans op uitsterven is groot (omdat er nog maar 2 vrouwtjes zijn) maar er is een kleine kans dat die vrouwtjes nog nakomelingen kunnen krijgen.
Amadea
6 jaar geleden
Het waarom is de mens die meent dat gemalen neushoornhoorn een goed medicijn is.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding