Wat voor vogel hoor ik 's nachts roepen (met audio)?

Bijna iedere nacht hoor ik deze vogel. Soms roepen ze tegen elkaar op, zoals in deze audio. Ik woon op het platteland in bosrijk gebied. In de spar voor mijn huis zit een groot nest van takken. Kan dit van deze vogel zijn? Overdag hoor ik niks. Meestal vanaf en uur of negen 's avonds. En soms nog een keer midden in de nacht

https://clyp.it/rmumj4br#

De link even kopieren-plakken. Geen idee hoe ik dat anders moet doen.. Als iemand me dat uit kan leggen..?
Edit: het is wel gelukt blijkbaar ;)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Dieren
24.1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Haha klinkt als kittens. Maar wss een uil misschien moet je eens op youtube uilen geluiden opzoeken mischien baby uilen ?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik denk zelf inderdaad ook aan een uil. Heb al op YouTube gezocht, maar kan niks vinden wat erop lijkt. Een buizerd is het sowieso niet. Die herken ik echt wel.
Suzannnnnn
4 weken geleden
Wauw ik was naar dit exacte geluid op zoek! Ook inderdaad op het platteland, als het donker is en soms roepen ze tegen elkaar op. Ik zag er ooit 1 op een paal zitten maar nooit kunnen identificeren. Steenuil klinkt toch anders vind ik. Buizerd lijkt er meer op maar gek dat deze ‘s avonds zo actief zijn? Ben je hier achtergekomen of weet iemand het antwoord hierop?

Antwoorden (2)

Het lijkt op de schreeuw van de buizerd.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
een buizerd is het niet. Die herken ik echt wel. Bovendien is dat ook geen nachtvogel
fremar
6 jaar geleden
deze is het zeker niet,een buizerd zal eerder een korte schreeuw laten.
Lijkt mij eerder de roep van een steenuil(uit de verte):
https://www.vogelgeluid.nl/steenuil/
stel je voor dat dit uit de verte komt
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik denk het ook! :)