Na 21 dagen broeden pikken de kuikens niet door de schaal van het ei, wat nu?

Hoi,
Dit is de eerste keer eieren uitbroeden voor ons, en we zijn dan ook heel enthousiast bezig. Wij hebben een broedmachine en we hebben elke dag water bijgevuld en de eieren minimaal 3 x per dag gedraaid. Er waren 2 hele vroege doden, dus die hebben we er uit gehaald. Temperatuur is 37,7 graden en luchtvochtigheid is goed. Nu hebben de kuikens de schaal (denken wij) nog niet aangepikt. We hebben ze namelijk niet horen pikken en ook niet horen piepen. We zijn erg bezorgd maar durven niet te schouwen aangezien er overal staat dat je niet meer de broedmachine mag open doen.
Iemand tips?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Dieren
5.1K

Antwoorden (1)

de gemiddelde tijd dat een ei uitbroed is inderdaad 21 dagen. maar als het ei te koud gebroed is kan het langer duren. ook kan het dat het kuiken een afwijking heeft of gewoon te zwak is.