Wat is het verschil tussen huisdier ratten/muizen en voedsel ratten/muizen? behalve dat de een als huisdier en de ander als voedsel word gebruikt

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Dieren
1.3K
Ritsuka
6 jaar geleden
Het sociale gedrag is anders

Antwoorden (1)

De ratten/muizen die als huisdieren worden gebruikt, zijn door fokprogramma's veel handzamer en tam. De ratten/muizen die als voedsel moeten dienen hoeven niet handzaam en-of tam te zijn.
6 jaar geleden
Ritsuka
6 jaar geleden
Klopt, bij een goede fokker heb je echt tamme muizen/ratten, die nieuwsgierig zijn en niet snel schrikken van opgepakt worden.