Hoe hou ik bijten bij een pup tegen?

Mijn labrador pup van 7 maanden bijt alles in huis kapot.
We geven als we weg gaan wel een bal met koekjes en honden worst, maar als we het 1 keer even vergeten zijn of als we maar even weg zijn, dan bijt hij alles kapot.

Nu is mijn vader het zat en wil hij maatregelen nemen.
Hij zei dat hij misschien hem buiten laat als we weg gaan, maar ik en mijn moeder zijn het daar niet mee eens.

Weet iemand hoe we het bijten kunnen voorkomen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Dieren
1.7K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Vertel je vader dat hij moet investeren in een puppycursus, daar leer je op een leuke manier voor baas en hond hoe je je pup op moet voeden en corrigeren. Dit is de basis voor een goede band tussen baas en hond.
Rieneke1
6 jaar geleden
Je vader moet zich eens informeren, en wat crea zegt, er tijd in steken het beestje te begrijpen en er een band mee opbouwen. Kan nog wat worden anders. Wellicht is de hond nog aan het wisselen? Vraag je bij gedrag altijd af WAAROM een dier dat gedrag vertoont, en hou daar rekening mee. Dat is beter dan gedrag alleen maar willen verbieden of afleren. Dan ben je geen hond waard.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Rieneke1, we denken dat het komt omdat hij zich alleen voelt. Hij is ook de 1ste 10 weken met iemand geweest. We hebben nog wel 1 ander hondje, maar die is 13 en ze gromt als hij ook maar in de buurt komt. Ik probeer ook zo vaak mogelijk met hem te knuffelen.
Hij is trouwens al klaar met wisselen.
Dankjewel
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Crea, ik zal kijken of we een puppy cursus kunnen doen. Bedankt.
Ivana
6 jaar geleden
Geen puppycursus maar een jonge-honden-cursus.

Antwoorden (2)

Hi! Misschien is het een optie om u hond tijdelijk “op te sluiten” in een bepaald stuk in de kamer waar geen spullen van jullie liggen maar alleen zijn eigen speelgoed. Later kan je hem weer een keertje los door de hele ruimte laten lopen. Mocht dat niet werken/bevallen zou ik als ik jullie was Puppytraining inschakelen. Hopelijk heb ik u enigzins kunnen helpen. Gr. Joost
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een labrador van die leeftijd moet zeker over de hele dag 2 uur worden uitgelaten. Op zo'n wandeling moet hij minstens een uur de tijd hebben zijn energie te gebruiken door los van de lijn te spelen met de baas, zijn neus te gebruiken, eventueel met andere honden te ravotten. Krijgt hij die uitloop niet, dan zal hij gefrustreerd raken en afwijkend gedrag gaan vertonen.

Het kan (als je aan het voorgaande voldoet) ook zijn dat je het alleen zijn niet hebt opgebouwd en de hond te snel een vol half uur alleen hebt opgesloten in een kamer waar de hond zijn frustratie gaat botvieren op de meubels.

Koop eerst een stevige bench en wen hem langzaam aan het opgesloten zitten voor enkele minuten, daarna ga je de kamer uit en laat hem even alleen. Dat doe je tot hij met zijn kauwbot een kwartier lief en rustig in de bench blijft. Dan ga je voor 5 minuten het huis uit. Beloon hem rustig als hij lief was en ook niet blafte. ZO MOET DAT. Je kunt een hond niet meteen als een auto parkeren. Bij de hond "blijft de motor draaien" als hij niet goed opgevoed is. Gevolg vernielzucht uit angst of frustratie.
De hondencursus is dus vooral bedoeld om de baas begrip bij te brengen voor het dier.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+
Je realiseren dat je in de volgende 15 à 20 jaar investeert en dat het echt nodig is; voor het dier en dus voor de mens.
Het zou verplicht gesteld moeten worden, als een rijbewijs.
jodyenboyke
6 jaar geleden
+ ik zou de bench nog uitbreiden met een puppyren. Een jonge hond moet ruimte hebben om op een andere plek te gaan liggen. En inderdaad je moet de boel managen....voorkomen dat bepaald ongewenst gedrag ontstaat.
Z512099
6 jaar geleden
+.....dit antwoord zou de vraagsteller van buiten moeten leren.
Ivana
6 jaar geleden
Die puppyren is niet nodig als hij goed is uitgelaten. Bovendien moet je een hond van die leeftijd niet langer opgesloten laten dan 2 uur en dat is de rusttijd die een jonge hond nodig heeft na een goede uitlaat-met-spel.