Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan het kwaad om voor een keer 1 uur eerder insuline toe te dienen?

Mijn kat heeft suikerziekte daarom doe ik dagelijks insuline toedienen een keer om 7.00 uur 's ochtends en één keer om 7.00 uur 's avonds. Kan het kwaad als ik voor een keer om 18.00 uur insuline toedien dus een uur eerder. ik heb wel eens een half uur eerder of een half uur later gedaan dat gaf geen problemen nu vraag ik me af of een uur heel erg is voor een keertje.. of kan ik misschien beter minder eenheden geven dan normaal?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Dieren
5.7K
Rieneke1
6 jaar geleden
Dat moet je even overleggen met je dierenarts, of op het suikerspinners forum.
Rieneke1
6 jaar geleden
http://forum.suikerkatten.nl/

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

1 Uur eerder geeft wel een kleine fluctuatie in de bloedspiegel, maar daar zal de kat geen last van hebben. Om het een beetje geleidelijk weer naar 19:00 uur te brengen zou ik wel de volgende dag 18:30 de insuline geven, en daarna weer gewoon om 19:00 uur.
(Lees meer...)
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

als de tijd werd verzet , van zomer- naar wintertijd en v.v, begon ik de woensdag er voor al met een kwartiertje later/eerder, donderdag een half uur, vrijdag
drie kwartier en dan zat ik zaterdag op de goede tijd. Dat ging prima.

Toegevoegd na 1 minuut:
Mijn kat is overigens 17 jaar geworden!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding