Waarom is er wel een verbod om in een circus met wilde dieren kunstjes te doen en in bv een dolfinarium of dierentuin niet?

In een dolfinarium of zoo is het toch hetzelfde? Ook optredens met "wilde" dieren alleen voor vermaak van de mens en voor het geld.
Wat is het idee achter dit verschil?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Dieren
1.1K
paulus811
6 jaar geleden
In een dierentuin doen ze toch geen kunstjes met de dieren?
paulus811
6 jaar geleden
Overigens mag het Dolfinarium van mij per vandaag gesloten worden. Het is misselijkmakend om te zien hoe dolfijnen worden afgeslacht in Japan voor enkele dolfijnen die belanden in de dolfinaria industrie.

Antwoorden (1)

Het verschil is o.a. de huisvesting van de dieren. In dierentuinen en het dolfinarium hebben de dieren een vaste verblijfplaats die voldoende ruimte biedt, terwijl circusdieren in (te kleine) wagens worden (werden) gepropt om de van ene plaats naar de andere te rijden.