Is het erg om katten een keer in de zoveel tijd melk te geven?

Er loopt een kat bij ons in de buurt, is 16 jaar en ligt de hele tijd voor onze deur te miauwen.. Dan doe ik de deur open en geef ik hem een beetje aandacht. Gisteren had ik heb een beetje melk gegeven, maar dit blijkt erg slecht te zijn voor een kat. Is het voor deze ene keer een probleem geweest denken jullie? Ook i.v.m. de leeftijd van de kat.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Dieren
1.7K
Ivana
6 jaar geleden
Als je hem wilt verwennen kan je wel speciale kattenmelk kopen. Als je voor een keer volle melk geeft gaat hij er niet aan dood, maar hij kan het slecht verdragen. Volgens mij is kattenmelk ook te koop bij de supermarkt.
Rieneke1
6 jaar geleden
Bij aanhoudend droog weer kan het zeker geen kwaad een schaaltje water buiten te zetten voor passerende dieren.

Antwoorden (2)

Hoiii, je hebt speciaal kattenmelk, die kun j geven. Zorg er wel voor dat hij niet bij je blijft
Xx
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja, dat is erg. Veel katten krijgen er diarree van, en lopen risico op uitdroging. Verder weet je niets van de medische achtergrond, wellicht zit de kat op dieetvoer?

Je zegt dat de kat 16 is, dus ik neem aan dat je het dier en dus ook het baasje kent. Als deze kat thuis goed verzorgd wordt, is er geen enkele reden het dier te gaan voeren.
Een oudere kat die veel mauwt en hongerig lijkt, zou heel goed schildklierproblemen kunnen hebben.
Je zou de kat beter kunnen helpen door het baasje hierop attent te maken.