Dit is inderdaad een Aalscholver. Maar de aalscholver is een familienaam er zijn zo'n 24 tot 40 soorten. Dat deze niet lijkt op de plaatjes die u vindt kan dus zijn omdat de meeste plaatjes van een andere (meer voorkomende) soort zijn. Ook het zomerkleed en winterkleed van de meeste soorten verschilt. Dat zou ook uw verwondering kunnen verklaren.
2 jaar geleden
Dit is wel degelijk een (gewone) aalscholver. Hoewel er veel soorten aalscholvers zijn, komt alleen deze soort in Nederland voor.