Kan je een papagaai kopen als je niet veel thuis bent?

Ik zit eraan te denken om een papagaai aan te schaffen maar ik heb op internet gelezen dat deze veel aandacht nodig hebben, maar ik zit meestal vaak op school tot 15 uur maar daarna heb ik wel gewoon alle tijd voor hem , dus mijn vraag is eigenlijk of je een papagaai kunt nemen als je niet de hele dag thuis bent ?

2 jaar geleden
in: Vogels
1.7K
Amadea
2 jaar geleden
Koop er een mamagaai bij, dan kunnen ze elkaar gezelschap houden...
Ritsuka
2 jaar geleden
Papegaaien kunnen wel 60 jaar worden: http://www.dierenartsalmere.nl/gp_portfolio_item/een-papegaai-als-huisdier/
Pieterke
2 jaar geleden
En je gaat na schooltijd nooit sporten, nooit met je vriendinnen weg, nooit op visite enz.?
Een dier heeft tijd en aandacht nodig. Kortom. niet doen, je hebt er niet genoeg tijd voor.
En bovendien kan een papegaai, zoals hieronder al staat wel 60 jaar, of soms nog ouder, worden.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Schrijf elk uur uw dag op en analyseer de totale hoeveelheid vrije tijd die u aan het dier kunt besteden. Maak een weloverwogen beslissing.

Antwoorden (2)

Je kan ze wel kopen, maar het is net als met een hond (of ander huisdier), als je er niet genoeg aandacht aan kunt besteden, kun je het beest beter niet aanschaffen.
2 jaar geleden
Nee, en ook als je veel thuis bent niet. In het wild leven papegaaien in groepen van maximaal 10.000 vogels en verzamelen ze voedsel in groepen van 30. Ze vormen monogame paren en zijn zelden alleen. Hier kan menselijk gezelschap niet tegenop.
Als ze eenzaam zijn, worden papegaaien gemakkelijker gestrest en nemen ze hun toevlucht tot destructief gedrag, zoals schreeuwen, bijten en zelfverminking.
Daarnaast zijn ze geboren om vrij te vliegen in de natuur.
Als je van papegaaien houdt, zou ik ze dus niet kopen.
2 jaar geleden
Lola7728
2 jaar geleden
Maar kan ik dan bijvoorbeel wel parkieten nemen? Want ik heb gelezen dat die minder aandacht nodig hebben dan een papagaai?
SimonV
2 jaar geleden
Fijn dat je de papegaai een fijn leven gunt! Ook parkieten hebben aandacht en afleiding nodig om zich prettig te blijven voelen. Het liefst vliegen ze met soortgenootjes rond in de vrije natuur. Ik zou zelf ook liever vrij rondlopen dan levenslang opgesloten zitten...
https://www.petsplace.nl/advies/informatie-grasparkiet/