Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een parkiet een kwartel ei uitbroeden?

Ik heb een koppel catharina parkieten, er hangt ook een nestkast in hun kooi. Nu zit één van de parkieten (ik denk het mannetje) al 2 weken constant in de nestkast te broeden, maar zonder ei. Ik heb er gisteren een klein ei van een Japanse kwartel onder gelegd, en de parkiet broedt er goed op. Nu vraag ik me af of dat ei kan uitkomen, ik weet niet of de parkiet 'met de juiste temperatuur broedt'? Ook ben ik niet zeker of de parkieten het juiste eten aan de kwartel zullen geven, of ze er zelfs voor kunnen zorgen? Weet iemand hier meer over?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Vogels
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Lijkt me geen goede combinatie als je het volgende leest:

Na 16 tot 18 dagen broeden zullen de jonge kwartels uitkomen. Grondkwartels zijn net als andere hoenderachtige zogenaamde “nestvlieders” Dit betekend dat de jongen na het uitkomen al direct het nest (kunnen) verlaten om samen met de hen (en eventueel haan) op zoek te gaan naar eten.
(Lees meer...)
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding