Welke vogel heb ik gefotografeerd?

Ik heb een speciaal soort eend gezien maar ik twijfel of het wel een wilde eend is. Ik heb zelfs een boek over vogels maar ik vind die eend niet terug. Ik stuur nog een foto door van die eend ( als het me lukt ). Weet jij welke vogel dit is?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Vogels
1.3K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
De eend is een vrouwelijke soort van de wilde eend
LeonardN
2 jaar geleden
Je foto is behoorlijk onduidelijk. Ik zie ook niets speciaals op de foto, dat me iets anders laat denken dan gewoon een wilde vrouwtjeseend.

Antwoorden (1)

Voor zover je iets op de foto kunt zien, zou het de slobeend kunnen zijn. Een vrouwtje. Deze wordt vaak verward met de wilde eend, maar één blik op haar snavel vertelt je wat anders: die is vooraan dubbel zo breed als aan de basis. Met die bek zeeft ze het water om er kleine waterdiertjes en eendenkroos uit te filteren. De vrouwtjes lijken op de wilde eend, maar hun buik is donkerder en er is geen wit te zien aan de vleugelspiegel.