Waar broeden kool- en pimpelmezen en alle andere nestkast-gebruikers in het wild?

Het valt me namelijk op dat in het bos vooral heel veel pimpelmezen zijn. Er wordt vaak gezegd dat ze in holle bomen broeden, maar er zijn in het wild toch niet zoveel holle bomen om al die vogels een plaats te geven met de juiste diameter van de invliegopening enz. ???

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Vogels
tinus1969
3 jaar geleden
Deels zijn er van nature zijn er veel meer holle bomen; omdat mensen oude/zieke bomen omkappen. Deels is de koolmees juist door mensen zo succesvol.

Het beste antwoord

Zij nestelen dan in boomholten.
Of in een spleet in een boom. Die zijn er genoeg.
Toegevoegd op 24 februari 2021 11:15: afbeelding
Plaatje bij antwoord