Hoe maak ik een barmsijs tam?

heeft iemand een iedee hoe ik een barmsijs tam maak?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Vogels
1.2K

Antwoorden (1)

Ja, beneem hem zijn vrijheid. Zet hem achter tralies en voer hem uit de hand. Je krijgt hem tam, maar wat je het dier aandoet is hetzelfde als 'levenslang'. Een bramsijs hoort in de natuur. Niet in een kooitje.
3 jaar geleden
Abcde
3 jaar geleden
De kleine bramsijs is een beschermde vogel deze mag je niet eens van zijn vrijheid beroven. Doe je dat toch dan kan er terecht een fikse straf voor gegeven worden.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
abcde: een barmsijs mag je gewoon als huisdier houden. heeft iemand nog een reactie waar ik wat aan heb?
Abcde
3 jaar geleden
https://www.vogelbescherming.nl/ontdek-vogels/kennis-over-vogels/vogelgids/vogel/kleine-barmsijs
In deze bron kun je lezen dat deze vogels beschermd zijn. Hopelijk heb je er iets aan en steek je er iets van op.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
op Europees niveau geldt de barmsijs als niet bedreigd diersoort
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
ivana, een barmsijs is geen bedreigd diersoort op Europees niveau daarentegen heb ik een best grote binnenvoliere
tinus1969
3 jaar geleden
@Henkvdf, bedreigd of niet, het vangen en houden van wilde vogels is nu eenmaal verboden.
Ivana
3 jaar geleden
@Henkvdf Het gaat mij er niet om of houden al dan niet verboden is. Jouw volière is misschien aan de maat, maar niet voor een vogel die in de natuur thuis hoort.
Dat is voor een vogel hetzelfde als ophokken tijdens Corona voor een mens, maar dan levenslang. Die tijd hebben we wel gehad....Dieren hebben ook rechten.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
ik heb wegen alle reacties de vogels teruggegeven aan de gene waar ik ze heb gekocht