Nee. Het zijn verschillende soorten.
3 jaar geleden
LeonardN
3 jaar geleden
"Nee. Het zijn verschillende soorten." Dat is volgens mij een non sequitur.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hybride_(biologie)#Hybriden_bij_dieren
Als jouw antwoord klopt, dan kunnen volgens mij hybriden niet bestaan.
Het zal best zo zijn dat de twee soorten die de vrager noemt niet kunnen kruizen.
Ja.

https://www.dutchbirding.nl/journal/pdf/DB_2001_23_4.pdf
Hybridisatie tussen Waterhoen en Meerkoet

Johan H van Balen, Albert C Perdeck & Harvey van Diek
In 1999 werd in een vijver bij Arnhem, Gelderland, een gemengd broedgeval van Waterhoen Gallinula chloropus en Meerkoet Fulica atra geconstateerd.
Het broedsel leverde vijf jongen op die bij de laatste waarneming van alle vijftezamen (c 45 dagen oud) sterk op Waterhoenjongen leken (de Vaan 1999).

Toen in het voorjaar van 2000 verscheidene vogels met kenmerken van beide soorten werden waargenomen,
besloten wij zoveel mogelijk gegevens te verzamelen. In 2000 zijn op verschillende plaatsen en tijdstippen vier verschillende,
goed onderscheidbare, hybriden waargenomen (aangeduid met de letters A, B, C en D).
Hybride C was gepaard met een Meerkoet. Dit paar nestelde in dezelfde vijver als het gemengde paar Waterhoen x Meerkoet uit 1999.
Toegevoegd op 25 augustus 2020 09:29: afbeelding
Plaatje bij antwoord