Waarom heten de grote kuifpinguin of gouden pinguin ook spaghetti-pinguin?

De namen met goud en kuif zijn te verklaren, maar wat heeft spaghetti daar mee te maken?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Vogels
5K
Amadea
3 jaar geleden
Lijkt er toch wel op: https://www.nporadio1.nl/images/2018/08/16_07cc7497c9_spaghetti.jpeg
Amadea
3 jaar geleden
Misschien heeft het er tevens mee te maken dat het dier familie is van de macaronipinguïn.

Het beste antwoord

In het Nederlands heet deze pinguïn Macaroni pinguïn.
De naam verwijst naar een spotnaam die aan sommige jonge Britten werd gegeven. Jonge Britten uit gegoede families, gingen vroeger na het afronden van hun opleiding een rondreis maken door Europa. En sommigen van hen gingen zich, nadat ze in Italië waren geweest, volgens de Italiaanse mode excentriek kleden. Daarvoor kregen zij de spotnaam "Macaroni".
De gele veren geven de macaroni pinguïn ook een excentriek uiterlijk, wat hen hun naam opleverde.