Hebben pinguins holle pennen?

Bij vogels is het zo dat ze holle pennen (botten) hebben zodat ze lichter zijn. Maar het lijkt me dat als een pinguin dit zou hebben, hij als een boei boven water dobbert... Maar aan de andere kant is een pinguin wel een vogel...

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Vogels
1.4K

Antwoorden (1)

Je hebt vliegende en niet-vliegende vogels. Die hebben elk een andere lichaamsbouw natuurlijk en dus ook andere vleugels. Omdat een pinguin de vleugels niet gebruikt om te vliegen, maar om te zwemmen, zijn de vleugels ook anders dan van (bijvoorbeeld) een mus.

Maar om concreet op jouw vraag terug te komen: ze hebben geen holle pennen, maar massief 'bot'. Kijk maar eens op de link die ik als bron heb opgegeven, daar staat een zeer uitgebreide beschrijving.