Hoe houd ik de jonge dwergkwarteltjes in leven als NutriBird niet wordt genomen?

Tot nu toe zijn bij alle nestjes van mijn chinese dwergkwartels de pasgeboren jonkies na ongeveer een dag doodgegaan. Ze werden dus kennelijk niet gevoed door pa en moe.
Ik heb verschillende keren geprobeerd NutriBird te geven, maar de kleintjes nemen dat gewoon niet of zijn daar na een dag inmiddels te zwak voor.
Hoe kan ik zorgen dat de jonge dwergkwarteltjes in leven blijven?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Vogels
1.5K

Antwoorden (1)

Altijd gedacht dat die beestjes niet gevoed werden door de ouders. Omdat ze meteen rondlopen. Mijn vader had er vroeger, en die zette ze vaak wel onder een warmtelamp omdat ze anders teveel afkoelden. (hij heeft ze ook wel eens tijdelijk in een theemuts gezet) As eten kregen ze volgens mij geprakt hardgekookt ei, Kan dat er ook beschuit doorheen zat