Pyrrhura pop heeft eitjes wat nu?

Hoii,

Wij hebben een pop (2 poppen en 2 mannetjes in 1 kooi ) die 7 eitjes heeft gelegd en vandaag is de eerste uitgekomen, wij hebben hier geen ervaring mee. Kan iemand mij met het volgende helpen :
1. Voor-nadelen van het wel/niet zetten van ringetjes
2. Moet ik de vrouwtje met eitjes/baby in een aparte hok zetten ( niet duidelijk welke van de 2 mannetjes de vader is )

Alvast bedankt
Groetjes mariana

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Vogels
3.4K

Antwoorden (1)

Dit had natuurlijk voorkomen kunnen worden. Maar goed, het is nu al gebeurd. Als ik jou was zou ik contact zoeken met een goede pyrrhura kweker. Die gaat je geheid verder helpen.

Wat betreft ringen, je moet volgens mij verplicht ringen, anders kan men nooit weten of de vogels wildvang zijn of niet en wildvang is verboden in Nederland. Dus zo snel mogelijk contact opnemen met een vogel of ringvereniging.

NIET het vrouwtje alleen zetten. Vogels zorgen samen voor de baby’s. Houd iedereen wel goed in de gaten, kijk of er geen ruzie ontstaat en als het kan de kooi open zetten zodat vogels weg kunnen bij ruzie.

Ik hoop dat je calcium en eierrijk voer geeft? Vogels die kleintjes hebben moeten extra voeding krijgen om te voorkomen dat ze ziek worden of de baby’s niet genoeg voer binnenkrijgen.

Ik heb een link bijgevoegd met een klein artikel, ik zou zeker contact proberen op te nemen!!