Wat moet ik doen met een eend met lamme vleugel?

In het water naast mijn huis zwemt al maanden een eendenpaar waarvan het mannetje een gebroken vleugel heeft. Het dier red zich er best mee maar heeft hinder van de lamme vleugel, hij zit er voortdurend aan te pikken alsof het ding eraf moet. Ik denk dat ik hem gemakkelijk kan vangen. Is het zinvol de te lange pennen af te knippen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Vogels
3.9K
Z512099
4 jaar geleden
Bel eens een dierenarts die vogels gewend is, kan misschien nog gespalkt worden...anders beter met rust laten.
Rieneke1
4 jaar geleden
Nee, de pennen aFKNIPPEN HEEFT GEEN ZIN, ZO TE ZIEN SLEEPT DE VLEUGEL NIET OVER DE GROND. jAMMER DAT JE GEEN ACTIE ONDERNOMEN HEBT TOEN HET EEN VERSE BREUK WAS. oVERLEG MET HET voc IN JE BUURT. Sorry caplock.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Rieneke. Hoe kan ik weten hoe lang de vleugel al gebroken was en of de wond vers was, en hij sleepte wel degelijk over de grond en door het water.
Na advies van een dierenarts is de vleugel vakkundig gekortwiekt (kan dus wel) en zwemt de eend er weer vrij van hinder, plezierig opzijn vaste plek, is me vast heel dankbaar.

Antwoorden (1)

Je moet en dat had je al eerder kunnen doen de dieren ambulance bellen. Die zullen de eend wel helpen. Zelf knippen is niet handig jij weet toch niet wat je moet doen. Daar heb je dierenartsen voor.