Welke vogel is dit?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Vogels
2.8K
LeonardN
5 jaar geleden
Wat ik even gedaan heb nadat ik de poten zag en wat geeltint dacht te zien, is in Lightroom aan de knoppen gedraaid (geen kleur, enkel met contrast/light/highlights) met dit resultaat:
https://i.ibb.co/60gRnsg/4jxy76dwmxbi.jpg
De gele poten onder zijn daardoor duidelijker geworden.
Met een behoorlijk sterke aanwijzing dat het dan de kleine zilverreiger zou zijn.

Antwoorden (2)

Siberische witte kraanvogel
Toegevoegd op 09 maart 2019 14:42: afbeelding
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Amadea
5 jaar geleden
Kijk eens naar de vleugels, die zijn heel anders!
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Ook het gezicht is heel anders.
Dit is géén kraanvogel !
De reiger op de foto is de kleine Zilverreiger, de Egratta garzetta . De kleine zilverreiger heeft een zwarte snavel.

In Nederland kun je drie soorten zilverreigers tegen komen.
De Kleine zilverreiger, met gele tenen en doorgaans zwarte snavel.
De Grote zilverreiger met een lange gele snavel, en doorgaans zwarte poten. In de broedtijd kan de snavel korte tijd zwart zijn, maar dan zijn tegelijkertijd de pootjes rood.
En soms kan men de Koereiger ontdekken. Deze heeft een vrij korte, gele snavel. Tijdens de zomer heeft deze reiger lichtroze/oranje veren op zijn kop, borst en mantel.
https://www.vogelbescherming.nl/beleefdelente/blog/lezen/witte-reigers
Een foto van de Kleine Zilverreiger. De foto is gemaakt door Frank van Groen ( bioloog) op Landje van Geijsel, Ouderkerk a/d Amstel d.d. 14 mei 2017.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Voor mijn minner de minnaar.
Drs Frank van Groen is afgestudeerd bioloog aan de Universiteit van Amsterdam. Hij bezit uitstekende kennis van de Nederlandse vogels en planten. Daarnaast beschikt hij over een brede faunakennis.
Als Frank zegt dat het de Ergratta garzetta (de kleine zilver reiger) is en niet de Ardea Alba (de grote zilver reiger met de gele snavel) zoals te zien is in onderstaande bron:
http://www.mfnf.nl/grote-zilverreiger.html
dan heb ik geen ander bewijs nodig.