Hoe hoog moet een raster minimaal zijn om gekortwiekte kippen binnen te houden?

Het betreft hier een kippenhouderij. Er ligt een drukke weg naast dus er mag echt geen kip overheen komen

5 jaar geleden
in: Vogels
2.2K

Antwoorden (2)

Afhankelijk van de kippensoort o.a. minimaal 1.10 -1.50 cm als het rustige niet opvliegende dieren zijn. Anders bij krielen bv 1.80 - 2.00 cm.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Mijn ervaring is dat een hekje van een meter prima werkt.
Dan moeten ze wel aan één kant goed zijn geleewiekt, en niet aan beide kanten zoals ik iemand wel eens heb zien doen. De allerbuitenste 2 of 3 slagpennen laten zitten, anders is het zo'n lelijk gezicht. Als ze dan toch nog te hoog vliegen kun je die er ook afknippen.
5 jaar geleden
Rieneke1
5 jaar geleden
Leewieken is gelukkig verboden: je zal kortwieken bedoelen.