Zijn er werkelijk honderden vogels dood uit de bomen gevallen in Den Haag door 5G?

Ik las het op MSN en ook op bedenkelijke websites die het toewijzen aan straling van 5G.
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/opmerkelijk/meer-dan-honderd-vogels-vallen-dood-uit-bomen-in-den-haag/ar-BBOV8d7?ocid=sf&fbclid=IwAR1_ti4p4MMnhYneL_jrq7JBU6C_a0-RHt5U0ww6utUYuH4L-6SyELh1dPg
https://jdreport.com/5g-experimenten-den-haag-honderden-vogels-vallen-massaal-dood-uit-de-bomen/

5 jaar geleden
in: Vogels
1.9K
Ritsuka
5 jaar geleden
Het staat op meerdere sites, maar ik lees dt ze denken aan vergiftiging. As het 'straling' zou zijn, zou het niet geconcentreerd zijn tot een paar bomen in 1 park in Den Haag in Nederland. Dan zou er wereldwijd wat zijn.
Goeievraagstell
5 jaar geleden
Ja maar er wordt beweerd dat daar een 5G experiment aan de gang was, waarbij men keek of een hoge straling mogelijk storing kon veroorzaken op apparatuur in de omgeving.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Je schrijft zelf al wat waarschijnlijk de oorzaak was, en dat zou gied kunnen zo plaatslijk.

Antwoorden (2)

Ja, er wordt door de media graag ingespeeld op allerlei angsten. In films idem.
Vaak is dat om geld te verdienen. Kranten met onheilsboodschappen worden meer verkocht. Drankjes, pillen en poeders tegen deze angsten gaan voor vermogens over de toonbank.
In Japan kostten de tsunami 19000 doden. Zo gevaarlijk is kernenergie. Toch?
Van die 19000 was één (EEN) die MOGELIJK door de straling werd veroorzaakt.
Dus gaan we alle kerncentrales sluiten. Toch?
En 5G, dat moet NOG dodelijker zijn dan 4G.
Aangezien zo goed als niemand iets van kernenergie snapt, en niets van 5G, kun je daar de meeste mensen lekker mee de gordijnen in jagen.
Het is allemaal lulkoek en larie. Laat je niets wijsmaken voordat je je echt in de materie hebt verdiept. Maar dat kost wel wat tijd en moeite.
Voor beginners: kijk op NPO naar de uitzending van ZML (Zondag Met Lubach).
Uitgezonden op zondagavond, en herhaald op maandagavond.
5 jaar geleden
teusvh
5 jaar geleden
De term 'straling' is misleidend. De elektromagnetische velden van een antenne zijn beter te vergelijken met (zon)licht, maar dan onzichtbaar. Het enge wat ze doen (mits het vermogen gigantisch hoog is) is de boel opwarmen. Precies zoals de zon dat doet.
V,w,b, die vogels zou ik eerder denken aan vergiftiging. Zat er bijvoorbeeld geen schoorsteen in de buurt waar koolmonixide uitkwam? Of had iemand die er vreselijk van baalde dat zijn wasgoed of auto steeds onder de stront zit ze iets gevoerd?
Het klopt dat er onverklaarbare vogelsterfte is in den Haag.
Allemaal spreeuwen.
Oorzaak wordt nog onderzocht door deskundigen.
Kan een epidemie zijn of vergiftiging.
Tot op heden weet niemand dat ,
en is het beter om af te wachten dan om je bang te laten maken.