Het koeren van een duif is inderdaad zijn manier van communiceren.
Dit communicatiemiddel wordt vooral door de mannetjes gebruikt. Zij willen met het koeren indruk maken op de vrouwtjes, om ze op die manier te verleiden. Maar ook gebruiken ze hem indruk te maken op andere mannetjes, maar dan niet om ze te verleiden, maar om ze te imponeren en intimideren.
5 jaar geleden
Ja, het is een communicatiemiddel.
Hun hoofdgeluid wordt door mannetjes gebruikt om partners aan te trekken of hun territoria te verdedigen: coo roo-c'too-coo. De roep die ze vanuit hun nest doen, is oh-oo-vloer. Een alarmkreet is oorhh!