Waar kan ik goede, actuele en duidelijke informatie vinden over het beginnen van een volière?

Tot nu toe ben ik op internet alleen dode forums tegen gekomen en site's die onduidelijk zijn. Ik wil een goede start maken en veel informatie op doen, door bijv. forums/boeken/site's. Op internet staat overal iets anders dat ik niet weet wat te moeten geloven.

Een levendige forum heeft mijn voorkeur omdat je dan 'rechtstreeks' in contact sta met mensen die ervaring hebben met de hobby.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Vogels
1.5K
fremar
5 jaar geleden
http://www.vogelweetjes.nl/page/huisvesting.html

Antwoorden (2)

Zie de bron voor een forum. Heel levendig is het niet maar er zitten nog wel mensen op die vrijwel de zelfde dag reageren. (Sommige topics die ik zag hadden 9 reacties op een dag).
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
In het boek

Volièrevogels : deskundige praktijkadviezen voor het houden en verzorgen van uw volièrevogels / David Alderton. Baarn : Tirion Natuur. ISBN 90-5210-429-8

De gedegen kennis en praktijkervaring van de schrijver over allerlei tropische volièrevogels staat garant voor zeer deskundige informatie over alles wat te maken heeft met een goede verzorging van prachtige maar kwetsbare vogelsoorten. In drie algemene hoofdstukken worden, na een grondige algemene informatie over de verzorging, de vinkachtigen, insecten- en vruchteneters en papegaaiachtigen behandeld. Bij aanvang van elke bespreking van een nieuwe soort vindt men in een apart gekleurd kader korte informatie over onder andere de familienaam, het leefgebied, het benodigde voer, de opkweekeisen en de levensverwachting. Na elke soortbeschrijving zijn enkele aan de praktijk getoetste vragen en antwoorden opgenomen. Het boek is rijk geïllustreerd; elke vogel wordt in originele kleuren in verschillende situaties afgebeeld en de tekst wordt begeleid door duidelijke, ook in kleur afgebeelde, foto's en/of tekeningen. Een verklarende woordenlijst, een verwijzing naar de wet op de bedreigde diersoorten, nuttige adressen van een viertal vogelbonden in België en Nederland, een complete fotoverantwoording en een duidelijk register besluiten dit goede vogelboek.