Kunnen ooievaars wel tegen (extreme) kou?

Bij ons in de buurt vertoeft vanaf februari/maart al jaren een steeds groter wordende kolonie ooievaars. Ik houd bij wanneer ze terugkomen uit het Zuiden. De eerste zagen en hoorden we dit jaar al op 3 februari! Dus vraag ik me af: kunnen deze dieren wel tegen de huidige kou?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vogels
1.5K
Rieneke1
6 jaar geleden
Zolang ze maar goed gevoed zijn/ worden kunnen vogels heel wat hebben. ook ooievaars.

Het beste antwoord

Ooievaars raadplegen de weerberichten voor Nederland niet.
Ze komen gewoon terug omdat het de tijd er voor is.
Als ze niet tegen de kou kunnen gaan ze gewoon dood. Simpel.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat duimpje omlaag is niet van mij: want je hebt helaas waarschijnlijk gelijk. Ik kan deze trieste waarheid wel accepteren. Eén vraagje nog: hebben ooievaars geen vetlaag in hun veren, die hen beschermt tegen de allerergste kou?