Tot welke hoogte kan een vogel vliegen?

Vogels kunnen erg hoog, maar hoe hoog kunnen ze uiteindelijk vliegen. Bestaat er een limiet voor vogels?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vogels
17.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrouwtjesvogels tot aan het glazen plafond.

Het beste antwoord

Als er genoeg benzine en zweefkracht aanwezig is, kunnen ze een maximale hoogte bereiken van 14919 voet!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Zo hoog Jonguh?

Andere antwoorden (3)

Heb toevallig tijdje terug in de Quest gelezen dat de streepkopgans op 10.000m zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Een Rüppell-gier vloog in 1973 op 10 km hoogte tegen een vliegtuig en houdt sindsdien het record van hoogst vliegende vogel."

http://www.wimhuygen.be/gieren.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe hoog vogels vliegen is afhankelijk van de vogelsoort maar ook van de weersomstandigheden.

Hieronder vindt u een aantal hoogtes die aangeven hoe hoog vogels kunnen vliegen. Over het algemeen vliegen vogels niet erg hoog en wordt de maximale hoogte meestal bereikt tijdens de trek.

Hoogte in m Soort
7500 Ganzen
7000 Bonte strandlopers en kanoetstrandlopers tijdens de trek
6000 Grutto’s en wulpen op hun trek naar het zuiden
3000 Lijsters tijdens najaarstrek vanuit Scandinavië
2100 Torenvalken, houtduiven
1800 Gierzwaluw, kieviten
1500 Meeste zangvogels trekken niet boven dit niveau
1200 Kleine zangvogels die ’s nachts van Nederland naar Engeland vliegen
900 Dagtrekkers, zoals spreeuwen of vinken
150 Vele vogels komen in hun leven niet boven dit niveau