Wanneer moet je kikkervisjes komkommer geven als ze net uitgekomen zijn?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
3.6K
TurfGraver
3 jaar geleden
Komkommer?
Niet. Gooi ze gewoon weer terug in de sloot, kunnen ze daar algen eten.

Antwoorden (1)

Wanneer de kikkervisjes een dag of drie uit het ei zijn moet je beginnen met voeren. De kikkervisjes eten vooral algen, die zitten in het (verse) slootwater. Vervang het water daarom regelmatig voor nieuw slootwater uit dezelfde sloot. Als voer kun je ook mini stukjes je sla, andijvie, komkommer of paardenbloem gebruiken. Let wel op dat de groente in MINISTUKJES gesneden moeten zijn.
Houden van kikkervisjes is leuk, maar blijf wel zo dicht mogelijk bij de echte natuur; ook met voeren.