Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Lusten Afrikaanse reuzenslakken havermout?

Ik geef het haar niet hoor.. Maar ik ben nieuwsgierig wat mijn Saar en haar baby's
Koen, Blaadje en liesje allemaal lusten!!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Uit de bron:
Deze slakken eten allerlei soorten groente en fruit: sla, kool, lof, tomaat, appel,
banaan, komkommer… bijna alles. Je kan ze ook bijvoeren met natte visvoerkorrels en legvoer voor kippen (korrels). Ze eten best veel en zijn niet heel
kieskeurig.
De slakken hebben een bron van calcium nodig voor hun huisje. Dit kan je geven
door een stukje sepia (zeeschuim) of enkele kinder-kalktabletten in het hok te
leggen. Je kan ook calciumpoeder over het eten strooien.

Op grond van het gegeven, dat ze nat visvoer en kippenvoer eten zou je de havermout eerst een beetje kunnen weken en dan voeren. Merk je vanzelf of ze het lekker vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Amadea
4 jaar geleden
Je geeft geen antwoord op de vraag. Zit er calcium in havermout? Dient havermout als visvoer of kippenvoer?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Amadea
Je hebt de vraag niet goed gelezen en het antwoord ook niet.
Er wordt gevraagd: lusten ze havermout
Er wordt NIET gevraagd of havermout visvoer is of kippenvoer. Er wordt ook niet gevraagd of er kalk of calcium inzit.
Op grond van de bronbeschrijving geef ik aan, dat ze zeer variabel eten, dat ze met weken de havermout zacht kan maken (op grond van de opmerking over kippenvoer en visvoer) en dat ze dan kan uitproberen of ze het lusten.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding