Ik heb een Afrikaanse reuzen slak gekocht maar nu graaft hij zich in weet iemand waarom?

mijn Afrikaanse reuzen slak graaft zichzelf al de hele tijd in maar ik weet niet waarom weet iemand van wel? :-)

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
5.3K

Het beste antwoord

Dat ingraven is heel natuurlijk. Ze zijn meestal 's nachts actief, overdag graven ze zich in omdat ze dan minder zichtbaar zijn en minder snel gepakt kunnen worden.
Het is dan ook belangrijk dat de bodem van het verblijf uit een laag (cocos)zand van minimaal 10 cm bestaat.

Slakken kunnen zich ook ingraven om af te koelen. Dat zal bij de reuzenslak in Nederland niet zo snel het geval zijn, want de ideale temperatuur voor het dier is ongeveer 25 °C.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
dank nu weet ik dat het niet slecht is

Andere antwoorden (1)

Dat horen ze ook te doen en is goed! Ze koelen zo af en soms slapen ze zo, dus geen zorgen maken :)