Hoe klinkt een kikker in het Spaans, Italiaans en Engels?

In het Nederlands zegt een kikker "Kwaak, kwaak". Maar hoe klinkt dat geluid volgens de Spanjaarden, de Italianen en de Engelsen? Ik heb alle drie de talen nodig.

3.2K

Antwoorden (1)

ribbit Engels.
croá, croá Spaans
cra cra Italiaans
Met dank aan SimonV
cruá cruá, berp of croac in het Spaans kan ook
Toegevoegd op 01 maart 2018 13:08: tekst
6 jaar geleden
zondag
6 jaar geleden
Dank je. Waar haal je dat zo gauw vandaan? ik zag de vorige week bij het googelen wel 'nibbit' maar ook andere Engelse kikkergeluiden en begon toen te twijfelen.
LeonardN
6 jaar geleden
Heb het in het Engels gezocht dus "Spanish/Italian frog sound" en ribbit wist ik zelf.
SimonV
6 jaar geleden
Als je Google mag geloven wordt cruá cruá iets vaker gebruikt. (alternatieven berp of croac).
http://www.foxbay.k12.wi.us/Stormonth/Spanish/Animal%20Sounds%20in%20Spanish.pdf
SimonV
6 jaar geleden
Als je het geluid in andere talen of van andere dieren wilt weten, zie:
http://www.eleceng.adelaide.edu.au/personal/dabbott/animal.html