Aquarium poster plakken, binnenin of aan de buitenkant ?c

Toegevoegd na 4 minuten:
Met wat voor lijm¿Lp

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
11.1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
https://www.youtube.com/watch?v=ei8zWPAg4PI

Antwoorden (2)

De poster plak je aan de buitenkant van het glas. Als het een geplastificeerde poster is, dan kun je die gewoon plakken met water. Maak het glas goed schoon. Maar dan het glas nat met een vochtige spons met schoon water. Leg de poster op het natte glas en druk vanuit het midden naar de randen toe met een bankpasje alle luchtbellen en overtollig water weg onder de poster. Dit gaat het makkelijkste als je het aquarium helemaal leeg maakt en op de zijkant legt, zodat de kant met de poster boven ligt. Als de poster vast zit, snij je met een scherp mesje rondom de poster op maat.
Omdat je geen lijm gebruikt, is de poster later weer makkelijk te verwijderen.
6 jaar geleden
De poster moet je altijd aan de buitenkant plakken. De ruit van de aquarium kun je aan de binnenkant altijd goed schoonmaken, maar alg-aanslag op een (plastic???) poster zal veel moeilijker zijn.
Bij Pipoos en waarschijnlijk in meer creatieve winkels hebben ze tweezijdig-plakkende transparante folie. Vóór de aankoop moet je wel zeker zijn, dat de tansparantie zo groot is, dat je er je poster doorheen kunt zien (daarom kijken in de winkel en niet on-line). Als je niet de garantie hebt op een duidelijke transparantie zou je de poster met dubbelzijdig plakband (breedte ca 2 cm) aan de randen kunnen bevestigen. Werk met z'n tweeën, want het is een lastig karweitje om het mooi strak te krijgen. Een andere mogelijkheid is de poster op maat van het aquarium te maken; een zelfklevend karton (heeft een plakzijde welke beschermd is met een schutblad) op maat te maken; de poster op het karton te plakken en het karton achter tegen de aquariumruit te zetten (of te plakken met weinig bevestiging). In plaats van een zelfklevend karton kun je ook zelfklevend polystyreenplaat (dit is een harde gladde plaat en heeft niets met piepschuim te maken) gebruiken (1 of 2 mm dik) welke je met de juiste maat bij een goede fotozaak kunt bestellen. Deze laatste optie is echter wel duur.