Dit heb ik gisteren begin van de middag gezien in Frankrijk, ik denk dat het een wolf is, klopt dit?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.7K
tinus1969
3 jaar geleden
Welke regio in Frankrijk?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
In de Vogezen

Antwoorden (1)

Je foto is alles behalve duidelijk. Deze vraag is daarom erg lastig met zekerheid te beantwoorden.

In de reakties schrijf je dat het de Vogezen in Frankijk betreft. De eerste vraag is of in de Vogezen überhaupt voorkomen ?
Het antwoord daarop is: ja (zie bron 1)

Dan de KANS dat je ook werkelijk een wolf gezien hebt ? Daar kan ik moeilijk wat over zeggen omdat ik de omstandigheden niet ken waaronder de foto gemaakt is. Wel is de wolf een erg schuw dier, zeker overdag. Het zou dus wel erg een gelukstreffer zijn.

Wat mij opvalt aan het figuur op de foto is die donker vlek op de rug. Wolven hebben wel donkere kleuren, maar niet zo duidelijk. (zie bron 2)

Voor mij lijkt de tekening veel meer op die van een Duitse Herder (zie bron 3).

Ik kan niets met zekerheid zeggen, maar persoonlijk denk ik dat de kans groot is dat je helaas slechts een hond gefotografeerd hebt.