Hoe blijven wilde witte paarden wit?

Hoi, ik heb hier een beetje info over gezocht maar kon nergens echt het antwoord kunnen vinden maar hoe blijven wilde witte paarden wit, dus zonder een deken of ooit gepoetst/gewast te worden.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Wilde paarden krijgen van tijd tot tijd een bui regen over hun vacht. Dat spoelt veel stof uit hun jasje.
3 jaar geleden
jodyenboyke
3 jaar geleden
+ Paarden in het wild, kiezen ook hun ligplek zelf en gaan meestal alleen liggen op droge plekken. Schuren o.a. aan bomen om hun vacht kwijt te raken enz.
In het wild, zullen paarden nooit in hun eigen poep liggen en in een stal- wei wel.
Dat scheelt heel veel want poepvlekken krijg je er nooit uit. En regen helpt al wel. En meestal zie je een wild paard niet zo dichtbij dus is hij vast iets viezer dan dat jij ziet...
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik bedoel dat je poepvlekken er moeilijk af krijgt. En dat wilde paarden regen over zich heen krijgen. Soorry dat het een beetje wazig was hierboven...