Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn geit steigert naar mij wat kan ik hier tegen doen zodat hij dat niet meer doet?

Wij hebben 2 Boerengeiten, een geit daar van is zwanger de andere weten we niet zeker. Alleen telkens als ik in de wei kom (ik kom altijd met eten een wortel of hooi net wat te pakken valt) alleen als ze het dan op hebben en ik ga even staan dan begint ze meteen te steigeren dus ook als ik uit de wei loop. Is hier een verklaring voor en kan ik iets doen zodat ze dit niet meer doet en dat ik veilig in die wei kan zijn?

Ik ben benieuwd!

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Zie het niet als negatief of agressief. Geiten zijn speels en als jij in de wei komt en ze dan ook nog verwent met iets lekkers denken ze, dat ze nog meer kunnen krijgen als ze met je gaan "spelen", maar dan op hun manier, dus het steigeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Wat moet ik dan doen als ze dat doet moet ik dan weg gaan of iets anders want ben best bang dat ze mij raakt

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding