Wat moet ik doen dat mijn pony niet terug rent?

Als ik een buitenrit maak en ik wil dan ergens heen gaan gaat ze de andere kant op rennen en doet ze haar hoofd omlaag en draaft weg. Ik moet daardoor telkens afstappen maar soms dan luistert ze niet! Heeft iemand tips voor wat ik kan doen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Leren je paard te beheersen dmv de juiste commando's en hulpen en alles wat bij paardrijden hoort op de juiste momenten. Ik ben bang dat het met deze heerlijke, eigenzinnige pony niet meer gaat lukken.
Wat jij beschrijft noemen wij in de paardenwereld geen paardrijden maar meeliften.

Antwoorden (1)

Als je steeds afstapt is het logisch dat ze niet luistert. Ze doet vervelend en jij geeft haar der zin door af te stappen. Volhouden terwijl je er op zit. Haar elke keer weer omdraaien en de juiste kant op sturen. Kan 100 x duren maar pas dan heb je gewonnen. Ze nee t een loopje met je!
Consequent zijn en consequent zijn. De aanhouder wint!
Toegevoegd op 05 april 2020 09:57: tekst
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ toch een plus, consequent zijn. Ik ben bang dat het te laat is voor heropvoeding. Deze speelse pony lacht zich een kriek.