Hoe bestrijd je muizen?

We hebben muizen in ons huis. Ze zitten overal, ze knabbelen aan de draden van de computer, ze rennen over de vloer, als we iets in de vuilbak doen springt er een muis uit, ik zag er zelfs eentje op tafel, waar we eten dus. De muizen hebben vlooien wat het nog minder leuk maakt. Er zijn er al best veel en we weten niet hoe we ze weg krijgen. Eerst probeerden we ze nog diervriendelijk weg te krijgen, maar dat hielp niet dus zetten we muizengif en muizenvallen, de kat van de buren is zelf al geweest maar de muizen gaan niet weg. Hoe krijgen we ze wel weg?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3K
Rieneke1
4 jaar geleden
Zolang ze eten bij je vinden zal je ze niet wegkrijgen en blijft het dweilen met de kraan open.
Pieterke
4 jaar geleden
Alle gaten waar ze uitkomen dicht maken met muizenkit, te koop bij o.a. bouwmarkten. Werkt uitstekend.
Als je in een huurhuis woont doet de woningbouwvereniging dit in bepaalde gevallen (bijv. bij een servicecontract) het ook voor je.
HeerVoldemort
4 jaar geleden
Ophouden met zelf aan klooien. Er zijn er inmiddels zo veel. Bestrijdingsdienst laten komen.

Antwoorden (2)

Als je het als een plaag ziet (en dat wordt het snel) kan je alleen maar de plaag bestrijden met gifdoosjes. Je kan die op heel veel plaatsen kopen. In grote doe-het-zelf-zaken, in de supermarkt en via internet.
Mijn ervaring is, dat de ultrasone piepers tegen ongedierte niet werken. De mollen wroeten ze uit de grond, de ratten blijven in de tuin komen en de muizen bleven op zolder.
Toegevoegd op 21 december 2019 17:24: tekst
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Abcde
4 jaar geleden
Dit is wel een heel dieronvriendelijke methode het kan dagen duren voordat de muis dood gaat aan het gif en die dagen lijden ze veel pijn. Een paar goede vallen is diervriendelijker en even effectief.
Ivana
4 jaar geleden
Dit verschijnt net op mijn computer: https://www.startpagina.nl/blog/muizen-verjagen?utm_source=goeievraag&utm_medium=referral&utm_campaign=bloglinkblok&utm_term=muizen
nounka
4 jaar geleden
Niet vergeten dat als de kat van de buren toch veel muizen vangt en eet ze het ook in haar lijf krijgt.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@nounca
Katten eten geen dode muizen. Ze spelen met levende muizen omdat ze zo beweeglijk zijn. Als de muis dood is worden ze meestal achter gelaten. Bovendien moet jij je kat in huis houden, zodat hij/zij niet bij een ander in de tuin of in huis komt. Wat een ander met de muizen doet kan dus niet het probleem zijn van een kattenbeztter of bezitster.
nounka
4 jaar geleden
Nee, maar katten kunnen wel een muis vangen die er al van gegeten heeft. En een tweede, en een derde,... Levend en wel maar wel vol gif.
Er zijn genoeg katten die rondlopen, wilde katten maar ook andere wilde dieren die wel eens een muis lusten. Of die katten nu van iemand zijn of niet speelt niet eens een rol.
Een kat altijd binnen houden. Er zijn tig katten genoeg waar je dat niet mee moet proberen. In het midden van een stad kan ik het nog vatten met al de auto's en dierenmishandelaars, straathonden en zo veel gevaren. Maar elders. ..
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@nounka
Misschien is het je nog niet opgevallen, maar als tegenwoordig in Nederland wordt gepraat over ongedierte of overlast van dieren dan zijn het niet alleen de muizen, ratten en wespen, maar ook alle zwerfkatten (wild of verwaarloosd). Gek, dat mensen zo lief praten over hondjes en katjes en ze dan volledig verwaarlozen en ervoor zorgen dat de rest van de maatschappij daar last van heeft. Wat mij betreft mag dat allemaal bestreden worden.
Mijn ervaring is dat muizen het best te bestrijden zijn met een val. De moderne muizenval heeft zo veel slagkracht dat de muis lang lijden bespaart blijft. De muizenval zetten met een likje pindakaas had bij mij het beste resultaat.
4 jaar geleden
nounka
4 jaar geleden
idd. btw gewone kaas blijft meestal liggen. choco is ook wel geliefd.