Hoe heet een schaap dat geen geslacht heeft?

Een aantal weken geleden is de schapen koopman geweest en die heeft over 1 van mijn (zwartbles) lammeren gezegd dat het een ... was: het was geen ooi en geen ram. Ik heb besloten het te laten blijven omdat het een mak fleslam was. Vandaag is er een ram bij de schapen gekomen. Omdat het desbetreffende lam geen lammeren kon krijgen is die erbij gebleven, maar nu probeert het andere schapen te dekken. Weet iemand hoe zo'n schaap zonder geslacht heet, of het kwaad kan, of het kan dekken, wat voor risico's het heeft en misschien nog wat meer info? alles is welkom. Met vriendelijke groet.

5 jaar geleden
3.3K
Anoniemnxwl
5 jaar geleden
Het is trouwens een lam van februari dus niet echt een lam meer, maar is wel 0,75 keer zo groot als de rest en heeft een dik buikje.

Antwoorden (1)

5 jaar geleden
Anoniemnxwl
5 jaar geleden
Bedankt! Ik wist dat het zo'n woord was maar niet welk woord precies.