Is het aantal ijsberen in de afgelopen jaren nu toe of afgenomen?

wat zeggen onderzoekers daarover?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.2K
ronron1212
6 jaar geleden
Dat aantal neemt al jaren af.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
nou volgens Sir David Attenborough zijn er over een tijdje helemaal geen ijsberen meer maar alleen nog maar pizleybears. een kruising tussen grizley en polar ... het blijkt een vruchtbare hybride te zijn die beter aangepast is aan het nieuwe klimaat.
ze vinden er steeds meer van ... en de twee soorten komen door het terug trekken de ijs elkaar steeds vaker tegen.

Antwoorden (2)

Het is moeilijk te zeggen hoe het momenteel met de ijsbeer gaat. Dit heeft er mee te maken dat we het aantal ijsberen pas sinds enkele decennia goed bijhouden. Van een aantal populaties is bekend dat ze toenemen sinds het stoppen of verminderen van de jacht. Toch gaat het volgens ijsbeerspecialist Rinie van Meurs “over het algemeen langzaam de verkeerde kant op met de ijsbeer. Wereldwijd nemen populaties in grootte af. En wanneer de ijsvrije zomerperiode in de toekomst steeds langer wordt, zal dit ernstige gevolgen hebben voor de ijsbeer.”
6 jaar geleden
Voor een heel groot gebied is het aantal onbekend in sommige gebieden is het aantal stabiel,in sommige toenemend en in sommige afnemend, men verwacht dat dit 2050 met 30% zal afnemen.